Nieśmiertelne Gry Szukaj
08.01.2012
Anelg
Wojsko niezależne
19.06.2009
MaciekZ
Mała porada przy robieniu świątyń
26.05.2009
ziemek8
Interfejs
26.05.2009
ziemek8
Kultura i Nauka
26.05.2009
ziemek8
Zadowolenie mieszkańców
tytuł kategoria autor ocena wyświetlenia komentarze data
Wściekłość, Szczęście i Kontratak artykuł Rybku 7.5 1601 3 08.10.2017
Bardzo ciekawy temat. Staczając potyczki z kolejnymi monstrami, zdarzy nam się spotkać napisy "wściekłość", "kontratak" oraz "szczęście". Wszystkie te trzy przypadki postaram się tu szczegółowo omówić na przykładzie Meduzy. Tabelkę z jej początkowymi statystykami widzimy poniżej.
   ...czytaj dalej »
Bossowie - LABORATORIUM (część 4) artykuł Rybku 7.5 1900 4 24.09.2017
Poprzednia część artykułu - bossowie w mieście
   ...czytaj dalej »
Bossowie - MIASTO (część 3) artykuł Rybku 7.5 1898 5 21.09.2017
Poprzednia część artykułu - bossowie w muzeum
   ...czytaj dalej »
Bossowie - MUZEUM (część 2) artykuł Rybku 7.5 1583 3 20.09.2017
Poprzednia część artykułu - bossowie w porcie
   ...czytaj dalej »
Bossowie - PORT (część 1) artykuł Rybku 8.3 1796 5 18.09.2017
Chciałbym zamieścić tu parę słów na temat charakterystyki każdego bossa. Postaram się dodać również screeny. Temat może być źródłem spojlerów, więc do lektury zapraszam przede wszystkim osoby mające problemy ze szkaradami, oraz tych którzy chcieliby się może czegoś nowego dowiedzieć. Sam chętnie poczytam jak wy radzicie sobie z poszczególnymi monstrami
   ...czytaj dalej »
Anno 2205 - czyli kolonizacja Księżyca recenzja ziemek8 8.0 4609 3 23.03.2016
W listopadzie 2016 wydane zostało nowe Anno - tym razem o numerze 2205. Nie miałem najmniejszych wątpliwości, że chcę tą grę mieć! Największą reklamowaną nowością w stosunku do poprzedniego - Anno 2070 jest możliwość (i konieczność) skolonizowania Księżyca! Moim zdaniem Anno 2205 jest nawet bardziej przełomowe niż Anno 2070, nie we wszystkim niestety na plus.
   ...czytaj dalej »
Specjalne przedmioty w Airline Tycoon artykuł ziemek8 7.5 5987 0 15.10.2015
Poza główną rozgrywką w Airline Tycoon można robić wiele różnych rzeczy, bardziej lub mniej związanych z zarządzaniem lotami, m.in. sabotować konkurentów, handlować akcjami swoimi i swoich konkurentów, kupować różnego rodzaju paliwo, wykupować reklamy by poprawić wizerunek swojej firmy, zatrudniać ochronę.
   ...czytaj dalej »
Recenzja Anno 2070 recenzja ziemek8 8.3 13191 5 07.02.2012
W nowej odsłonie serii - w przeciwieństwie do wszystkich poprzednich - przenosimy się w przyszłość, do roku 2070. Świat wygląda inaczej. Na skutek zmian klimatycznych poziom wód w oceanach podniósł się niszcząc dużą część ekosystemu. Musieliśmy zastanowić się co dalej. Zwyczaje społeczeństwa uległy zmianie przekształcając jego część w przedsiębiorczych Tycoons lub wybierających życie w zgodzie z naturą Ecos. Zaczęła się najważniejsza walka w historii ludzkości - walka o ostatnie zasoby naturalne. Nowe technologie zagrażają ostatniej nie eksplorowanej części środowiska naturalnego - oceanom. To tutaj znajdują się ostatnie, nie odkryte pokłady surowców.
   ...czytaj dalej »
Elektrownie artykuł ziemek8 6.7 17279 7 31.01.2012
Nowym surowcem, który trzeba dostarczyć do większości budynków w nowym Anno 2070 jest energia elektryczna. Gdy produkcja energii na wyspie jest zbyt niska, efektywność produkcji spada, może nawet dojść do zatrzymania funkcjonowania placówek, jest to szczególnie ważne w przypadku działek obronnych, nawet niewielki niedobór energii powoduje zatrzymanie ich działania. Jest kilka budynków, które wytwarzają prąd.
   ...czytaj dalej »
Różnice między Fabrytami a Ekosami artykuł ziemek8 6.7 10497 2 31.01.2012
Rozpoczynając nową rozgrywkę zawsze należy wybrać frakcję. Mamy wybór pomiędzy Ekosami a Fabrytami. W większości standardowych rozgrywek możliwe jest ostatecznie dojście do tej samej puli technologii (czyli wszystkich możliwych) (czasem jest to jednak niemożliwe - w większości scenariuszy). Warto jednak zastanowić się nad wyborem, ponieważ ponieważ przez pierwsze godziny rozgrywki będzie się miało dostęp tylko do technologii wybranej frakcji.
   ...czytaj dalej »
Wojsko niezależne artykuł Anelg 7.5 15800 6 08.01.2012
Twoja armia – czy to grecka, czy atlantydzka – nie jest jedyną armią na świecie. Gdyby tak było, musiałaby mieć tylko funkcje reprezentacyjne.
   ...czytaj dalej »
7 dni ze StarCraft II recenzja ziemek8 7.5 10499 11 11.08.2010
Cóż to był za tydzień! Dokładnie we wtorek o 13:00, 3 sierpnia 2010 otrzymałem przesyłkę. Delektując się każdą chwilą z nowym StarCraftem, na którego czekałem od ponad 3 lat, zacząłem... otwierać pudełko!
   ...czytaj dalej »
O Dwarf Fortress artykuł Haspen 7.5 4020 0 09.08.2010
Dwarf Fortress to gra strategiczno-symulacyjna, gdzie buduje się, nie zdziwcie się, fortecę dla krasnoludów. Gra jest niezmiernie skomplikowana i kompleksowa, i strasznie procko-żerna, nawet jeśli grafika jest ASCII - to znaczy, interfejs i grafika to czyste znaczki tekstowe. Aktualne wersja to 0.31, i mimo że przed grą, do końca tworzenia, jeszcze spory szmat czasu, gra jest jak najbardziej grywalna!
   ...czytaj dalej »
Bogowie Grecji artykuł Kalontas 4.5 27840 3 15.08.2009
Bogów greckich większość z nas zna albo z podręczników szkolnych i długich godzinach spędzonych na uczeniu się o nich na lekcje historii lub języka ojczystego, dlatego ich imiona, gdy pojawiają się w Age of Mythology, nie są nam kompletnie obce. Czego jednak nas nie uczą w szkole to bonusy płynące z czczenia konkretnych bogów w Age of Mythology i to właśnie ma zamiar przybliżyć wam ten artykuł.
   ...czytaj dalej »
Samir Duran artykuł Kalontas 7.5 7151 4 08.07.2009
Samir Duran to jeden z najbardziej tajemniczych osobników w całej historii uniwersum StarCrafta - jest jedyną znaną z imienią istotą, której gatunku nawet nie jesteśmy w stanie ustalić, choć od czasu końca Brood War pojawiały się pogłoski o tym, że jakoby miał być jednym z Xel'Naga, bądź czymś zupełnie innym. W każdym bądź razie, efektywnie udało mu się współpracować ze wszystkimi większymi frakcjami w sektorze i wszystkie je konsekwentnie zdradzić, z wyjątkiem Dominium Mengska. Kimkolwiek by nie był, podawał zawsze prosty życiorys, który najpewniej sfałszował.
   ...czytaj dalej »
Recenzja dema - pierwsze wrażenia recenzja ziemek8 5.3 15319 24 19.06.2009
Niedawno udostępnione zostało demo Anno 1404 (linki na oficjalnej stronie anno.ubi.com - plik waży 1,67 GB). Pierwsze co mnie zaskoczyło to brak w nazwie "Anno 1404" czy w ogóle "Anno". Wszędzie tylko "Dawn od Discovery". Na początku myślałem, że jest to tylko podtytuł (jak we wcześniejszych częściach np. "Nowy Świat"), ale nie. Wygląda na to, że będzie to pełna nazwa gry. Dziwne, ale cóż - nazwa nie jest najważniejsza.
   ...czytaj dalej »
Mała porada przy robieniu świątyń artykuł MaciekZ 7.0 13283 2 19.06.2009
Jeśli tworząc świątynię zapisujesz jej elementy kolumnami (tzn najpierw obiekty od góry do dołu znajdujące się w pierwszej kolumnie od lewej strony, potem druga kolumna itd.), a świątynia jest symetryczna wzdłuż linii pn-pd, można skrócić czas pracy niemal o połowę. Mianowicie robimy lewe pół świątyni, po czym kopiujemy je i wklejamy. Następnie zmieniamy numery kolumn we wklejonych kolumnach na odpowiednie numery. Przykład: jeśli mamy świątynie o szerokości 8, to tworzymy pierwsze 4 kolumny, następnie je duplikujemy, a we wklejonych kolumnach zmieniamy numer 4 na 5, 3 na 6, 2 na 7 i 1 na 8, ponieważ świątynia jest symetryczna i przykładowa kolumna 3 będzie identyczna jak kolumna 6. Oczywiście trzeba jeszcze potem dokonać pewnych zmian, jak np, usunięcie lub dodanie współrzędnych budynków, posągów i ołtarzy. Bądź zmiana rzeźb skierowanych na wschód, na rzeźby skierowane w stronę zachodnią. Wydaje się to może trochę zagmatwane, ale tak jest naprawdę szybciej. Szybciej zmienia się w kolumnie jej numer niż mozolnie patrzy na zmianę to na plan, to na ekran i wpisuje numerki obiektów, które powinny się w danym miejscu znajdować.
   ...czytaj dalej »
[Solucja] Dynastia Shang artykuł KajSztof 3.0 17474 6 15.06.2009
Początek Dynastii (Bo)
   ...czytaj dalej »
Lista kodów artykuł ziemek8 5.0 36813 8 14.06.2009
Oto kody do Age of Mythology, aby aktywować działanie kodu wystarczy nacisnąć [Enter], wpisać wybrany kod (koniecznie dużymi literami) i ponownie nacisnąć [Enter].
   ...czytaj dalej »
Arthas Menethil artykuł Kalontas 6.0 4454 0 13.06.2009
Około 9 lat przed otwarciem Mrocznego Portalu, król Lordaeronu Terenas Menethil z niepokojem oczekiwał wieści od piastunki, która właśnie zajmowała się jego rodzącą żoną. Po długim oczekiwaniu, w końcu usłyszał, że narodził mu się długo oczekiwany syn i dziedzic królestwa.
   ...czytaj dalej »
Medivh Aran artykuł Kalontas 7.5 4031 1 13.06.2009
Był rok około 44 przed Mrocznym Portalem. Strażniczka Tirisfalu, Aegwynn, przybywa sama na dwór króla Stormwind, wówczas Landena Wrynna, pradziadka obecnego króla, Variana.
   ...czytaj dalej »
Historia Nocnych Elfów artykuł Kalontas 6.8 4053 0 13.06.2009
Prehistoria
   ...czytaj dalej »
Historia Orków artykuł Kalontas 6.7 3837 0 12.06.2009
Przed Mrocznym Portalem
   ...czytaj dalej »
Solucja Ascent of Egypt artykuł Kalontas 6.2 4705 0 10.06.2009
1. Polowanie [Hunting]
   ...czytaj dalej »
[Edytor] Dołączanie dźwięków artykuł ziemek8 5.0 4294 0 06.06.2009
Aby urozmaicić stworzone przygody można dodać do nich pliki dźwiękowe poprzedzające i kończące każdy epizod. Pliki te muszą koniecznie być w formacie MP3.
   ...czytaj dalej »
[Solucja] Dynastia Xia - Szkolenie artykuł KajSztof 7.5 17536 6 01.06.2009
Banpo
   ...czytaj dalej »
Siewy i zbiory artykuł KajSztof 6.0 7450 0 01.06.2009
Pole soi – Soja (lub tofu, gdyż tak zwany jest jeden z jej produktów ubocznych) to jedna z głównych upraw spożywczych. Ta przedstawicielka roślin strączkowych pojawia się w grze dopiero w środkowej części panowania dynastii Zhou. Soję sadzi się w maju, a zbiera we wrześniu.
   ...czytaj dalej »
Lista kodów artykuł KajSztof 6.7 32834 0 01.06.2009
Oto kody do Cesarz: Narodziny Państwa Środka. Aby ich użyć naciśnij [crtl] + [alt] + [c], wtedy pojawi się okienko, do którego możesz wpisać poniższe kody. (Przy wpisywaniu ważne są duże litery!) Po wpisaniu wystarczy nacisnąć [enter].
   ...czytaj dalej »
Fengshui artykuł KajSztof 6.7 8246 1 01.06.2009
Aby zachować harmonię, musisz budować odpowiednie budynki w odpowiednich miejscach. Prawie każdemu budynkowi przypada pewien żywioł, aby równowaga była nienaganna należy zastosować te oto metody:
   ...czytaj dalej »
Interfejs artykuł ziemek8 5.0 14359 0 26.05.2009
Jak każda gra, tak również Zeus Pan Olimpu ma swoje charakterystyczne elementy, które zostały przedstawione w interfejsie. Składa się on z kilku zasadniczych części:
   ...czytaj dalej »
[Solucje] Proetus i Bellerofon solucja ziemek8 5.5 16574 6 26.05.2009
I - Chłopcy zawsze będą chłopcami (Lycia)
   ...czytaj dalej »
FAQ - czyli najczęściej zadawane pytania artykuł ziemek8 7.0 74519 88 26.05.2009
Jak zarezerwować towary dla koloni / miasta macierzystego?
   ...czytaj dalej »
Zadowolenie mieszkańców artykuł ziemek8 6.0 17646 0 26.05.2009
Zadowolenie mieszkańców miasta jest bardzo ważne i należy o nie dbać z taką samą skrupulatnością jak o dodatni bilans finansowy miasta. Czynnikami wpływającymi na zadowolenie mieszkańców są:
   ...czytaj dalej »
Kultura i Nauka artykuł ziemek8 6.3 15379 0 26.05.2009
Domy - czy to plebsu czy elity - potrzebują rozrywki (kulturalnej, czy też naukowej). Różne rozrywki w innym stopniu zaspokajają potrzeby mieszkańców miasta. Dokładnie przedstawia to tabela poniżej. Stopień ten jest przedstawiony w postaci punktów rozrywki.
   ...czytaj dalej »
[Solucje] Nadmorska Cywilizacja solucja ziemek8 6.0 12253 0 26.05.2009
I - Wejscie na Morze Śródziemne (Lixus)
   ...czytaj dalej »
[Solucje] Odrodzenie na Zachodzie solucja ziemek8 5.0 12789 0 26.05.2009
I - Na Zachód! (Autoch)
   ...czytaj dalej »
[Solucje] Narodziny Atlantydy solucja ziemek8 5.0 25277 8 26.05.2009
I - Stolica (Atlantis)
   ...czytaj dalej »
[Solucje] Prace Heraklesa solucja ziemek8 5.0 16157 0 26.05.2009
I - Preludium (Tyryns)
   ...czytaj dalej »
[Solucje] Perseusz i Meduza solucja ziemek8 5.0 44434 20 26.05.2009
I - Nowy styl życia (Argos)
   ...czytaj dalej »
[Solucje] Wyprawy Jazona solucja ziemek8 5.0 18213 0 26.05.2009
I - Uwolnić Herosa (Jolkos)
   ...czytaj dalej »
[Solucje] Zeus i Europa solucja ziemek8 7.3 61657 18 26.05.2009
I - Założenie Teb (Teby)
   ...czytaj dalej »
[Edytor] Mapa Świata edytor ziemek8 3.0 19377 12 26.05.2009
Edycja mapy świata
   ...czytaj dalej »
[Edytor] Projektowanie terenu edytor ziemek8 5.0 13739 3 26.05.2009
Projektowanie terenu miasta
   ...czytaj dalej »
[Edytor] Planowanie misji edytor ziemek8 5.0 11012 5 26.05.2009
Epizody w mieście macierzystym i koloniach
   ...czytaj dalej »
[Edytor] Ustawienia epizodu edytor ziemek8 5.0 12941 9 26.05.2009
Po kliknięciu przycisku 'Ustawienia' przy którymś z epizodów, otworzy się okno z kilkoma nowymi przyciskami. Niektóre ustawienia są dostępne tylko w Grecji, inne jedynie na Atlantydzie. Kliknij na każdym przycisku, aby ustalić następujące parametry:
   ...czytaj dalej »
[Edytor] Fakty edytor ziemek8 7.0 11311 4 26.05.2009
Fakty tworzą scenariusz epizodów i umożliwiają aktywny udział w epizodach różnym postaciom występującym w grze - bogom, potworom i przywódcom innych miast. Aby przystąpić do edycji faktów w epizodzie, kliknij w oknie 'Ustawienia' przycis 'Fakty' Pojawi się wówczas nowe okno opisane jako 'Podsumowanie faktów'.
   ...czytaj dalej »
[Edytor] Ustawienia końcowe edytor ziemek8 7.5 12582 12 26.05.2009
Kopiowanie ustawień epizodu
   ...czytaj dalej »
[Edytor] Atrakcyjność przygody edytor ziemek8 4.0 7730 0 26.05.2009
Co decyduje o atrakcyjności gry? Poniższe wskazówki pomogą Ci stworzyć misję (przygodę), która uraduje każdego gracza. Niektóre z tych uwag są Ci już znane, ale warto je sobie przypomnieć:
   ...czytaj dalej »
[Edytor] Ograniczenia i zależności edytor ziemek8 6.0 11748 0 26.05.2009
Ograniczenia
   ...czytaj dalej »
[Edytor] Niezbędne informacje edytor ziemek8 5.0 21996 19 26.05.2009
Bogowie, herosi, potwory i życzenia
   ...czytaj dalej »
[Edytor] Obrazy bitmapowe edytor ziemek8 5.0 7826 0 26.05.2009
W głównym menu edytora (obok przycisku "Edycja tekstu") możesz określić bitmapę jaką gracz zobaczy po wybraniu Twojej misji. Przedstawione jest tu 14 bitmap ustawionch w kolejności - jeżeli chcesz ustawić bitmapę z hydrą wybierz 2, jeżeli natomiast z cyklopem wybierz 8, etc.
   ...czytaj dalej »
[Edytor] Informacje techniczne edytor ziemek8 3.0 6104 0 26.05.2009
Kiedy stworzysz własną misję, w folderze 'Adventures' pojawi się nowy folder z nazwą zawierającego ją pliku. Znajdą się w nim następujące pliki:
   ...czytaj dalej »
[Edytor] Atlantyda a Grecja edytor ziemek8 5.0 9304 0 26.05.2009
Większość zasobów, budynków i innych przedmiotów jest dostępna zarówno w misjach w Grecji, jak i na Atlantydzie; są jednak ważne wyjątki:
   ...czytaj dalej »
[Edytor] Rysunki w tekstach wprowadzających i kończących edytor ziemek8 7.5 11601 8 26.05.2009
Jeżeli chcesz uatrakcyjnić swoją misję, zawsze możesz ułożyć ciekawe teksty, które później możesz wzbogacić o kilka ciekawych rysunków. Poniższa lista zawiera wszystkie możliwe kombinacje, które należy użyć, aby uzyskać dany efekt.
   ...czytaj dalej »
[Edytor] Zapoznanie z edytorem edytor ziemek8 5.0 16178 3 26.05.2009
Zanim zaczniesz
   ...czytaj dalej »
Modyfikowanie świątyń artykuł ziemek8 7.5 33220 46 22.05.2009
Może zacznę od tego o co tu tak w ogóle chodzi. Otóż autorzy naszej wspaniałej gry Zeusa Pana Olimpu dali nam możliwość modyfikowania pewnych ustawień gry. Możliwości tych jest wiele, jednak w tym artykule zajmiemy się modyfikowaniem plików świątyń.
   ...czytaj dalej »
Skróty klawiszowe artykuł ziemek8 3.0 10554 0 22.05.2009
Przejście do danej zakładki w panelu:
   ...czytaj dalej »
[Solucje] Zderzenie Cywilizacji solucja ziemek8 7.5 16080 1 22.05.2009
I - Rebeliancka Baza (Mykeny)
   ...czytaj dalej »
Opis gry artykuł ziemek8 5.0 19195 0 21.05.2009
Zeus: Pan Olimpu przenosi gracza w świat starożytnej Grecji, pełen bohaterów, bogów i mitologicznych stworzeń. Możemy: budować legendarne miasta (Ateny, Sparta), śledzić ich rozwój, zakładać kolonie, podbijać nowe krainy, handlować z sąsiadami. Możemy także poprowadzić prawdziwych bohaterów, którzy bez lęku walczą z potworami, plądrują tajemnicze ruiny i dowodzą w najważniejszych bitwach. Scenariusze osadzone są w mitologicznej Grecji.
   ...czytaj dalej »
Kody artykuł ziemek8 7.2 31232 0 14.02.2009
Oto lista kodów do Anno 1602, pamiętaj jednak, że kody psują przyjemność płynącą z gry! Jeżeli jesteś tego świadomy/a, ale nadal chcesz przeczytać informacje tu zawarte to prosze bardzo.
   ...czytaj dalej »
Lista kodów artykuł ziemek8 7.0 103867 16 13.02.2009
Naciśnij [ctrl] + [alt] + [c], wtedy pojawi się potrzebne do wpisywania kodów okienko. Następnie wpisz jeden z poniższych kodów i potwierdź naciskająć [enter].
   ...czytaj dalej »
Drogi i blokady drogi artykuł ziemek8 7.5 18416 9 13.02.2009
Jak wszyscy wiemy drogi są niezbędne, bez nich żaden budynek nie może funkcjonować. Jednak nie wszyscy może wiedzą jak ważna jest blokada drogi, owszem miasto może się bez nich obejść, jednak funkcjonalność zdecydowanie wzrasta gdy blokad się używa.
   ...czytaj dalej »
Zarządzanie magazynami i spichlerzami artykuł ziemek8 5.0 19288 2 12.02.2009
Po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na magazyn lub spichlerz ukaże ci się lista wszystkich dostępnych w Grecji towarów, które mogą być składowane w tym budynku (magazynie / spichlerzu).
   ...czytaj dalej »
Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów vortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z vortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia vortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem